SE VORES MANGE GODE TILBUD PÅ KENDTE DESIGN MÆRKER

Handelsbetingelser

 

FRI FRAGT VED KØB OVER DKK 599,- FOR LEVERING I DANMARK I VALGFRIE PAKKESHOPS

Her på siden finder du en oversigt over handelsbetingelserne for køb på Sanzliving.dk. Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt og hurtigt kan få et samlet overblik over dine lovmæssige rettigheder, samt de særlige betingelser, vi kan tilbyde dig som kunde.

 

- FRAGT & LEVERING
- BESTILLING
- RETURRET/FORTRYDELSESRET
- RETURNERING & RISIKO
- REKLAMATIONSRET
- PERSONDATAPOLITIK
- DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
- SÆRLIGT OM BUTIKSSALG
- COOKIES
- GENERELLE OPLYSNINGER
- STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

 

FRAGT & LEVERING

Hos Sanzliving.dk har vi fri fragt ved køb over kr. 599,00 leveret med GLS til valgfrie pakkeshops, samt fri fragt ved privatleveringer ved køb over kr. 1.999,00.

Vi leverer så vidt muligt alle ordre indenfor 1-5 hverdage, når den/de bestilte varer er på lager. Ved nogle varer, kan der dog være længere leveringstid. Vi forsøger så vidt muligt, at angive den forventede leveringstid under varebeskrivelsen, ved varer der har længere leveringstid. Skulle varen ikke være på lager, vil du modtage en besked fra os med forventet leveringstidspunkt. GLS afhenter ca. kl. 14 hver dag, ordrer bestilt efter kl. 12 afsendes tidligst den efterfølgende dag, når varen er hjemme på lager.

 

Hos Sanzliving.dk betaler du ikke gebyrer for ekspedition eller betalingsgebyrer.

 

Vi tilbyder følgende fragtmuligheder:

- Levering til GLS Pakkeshop (gratis ved køb over 599,00)
- Levering til GLS Pakkeshop (39,00 kr. ved køb under 599,00)
- Levering til din privat adresse - kan vælges mod betaling af et gebyr på 75,00 kr. for ordrer under 2.000,00 kr.
- Levering med Danske Fragtmænd - Ved store forsendelser fx. møbler (Gratis over 599,00)
- Levering med Post Nord (bruges efter behov og ved direkte forsendelse fra nogle af vores leverandører)

 

Hvis du indtaster dit mobil tlf-nummer, modtager du en SMS med info, når pakken er klar til afhentning i pakkeshop og på posthus. Ved særlige ønsker, er i velkommen til at kontakte os.

 

Hos Sanzliving.dk har vi udvalgt de fragtformer og udbydere, som vi mener, der er bedst, ud fra en vurdering af den billigste pris og mest forsvarlige forsendelsesmåde. Vi bruger primært GLS, når dette er muligt, ved direkte forsendelser fra vores leverandører bruger vi også Post Nord og andre fragtselskaber.

Ved udbringning af fx møbler og andre store forsendelser bruger vi både GLS og Danske Fragtmænd, hvilket afhænger af fragtudbydernes regler for max størrelse og vægt. Ved levering af varer til hjemmeadressen, bør vi informeres om, om varen må stilles et aftalt sted, hvis ingen er hjemme, fx i carport, redskabsrum eller ved en nabo, eller et eventuelt lokalt udbringningssted, som fx en kiosk eller købmand. Samtykker du til dette, skal du vide, at det er på eget ansvar.

 

Ved levering af møbler eller andre store forsendelser med GLS og Danske Fragtmænd, kontakter vi jer pr mail inden levering vedrørende ønsket leveringstidspunkt, for at sikre os, at nogen er hjemme til at modtage varen, eller at varen må stilles et sted. Flere udbringninger er ikke inkluderet i prisen. Hvis varen ikke bliver leveret ved første udbringning, må I selv afhente varen på fragt centralen eller betale for ny udbringning.

 

Afhentning i vores Showroom i Ikast er altid gratis.
Ønsker du at afhente din ordre i vores showroom, noter det under besked i kommentarfeltet. Vælger du at hente selv, sender vi dig en mail, når pakken er klar til afhentning.

 

TRANSPORTSKADE

Modtager du en vare der er beskadiget ved levering, er det vigtigt, at du gør os opmærksom på dette hurtigst muligt. Vi opfordrer til at du reagerer hurtigt, da det så vil være nemmere at godtgøre, at der rent faktisk er tale om en transportskade.

Vi opfordrer til altid at kontrollere din ordre ved modtagelse, så fragtskader kan konstateres med det samme. 

Fragtskader skal anmeldes hurtigst muligt efter modtagelse af varen på mail til; info@sanzliving.dk. Skaden skal dokumenteres med billeder af den beskadigede vare, samt billeder af ydre og/eller indre emballage, der er relevante for at belyse skaden, fx tydelige slag, pres ol.

 

BESTILLING

Hos Sanzliving.dk kan du bestille alle varer, som vises på vores hjemmeside. Har du forespørgsler eller spørgsmål til varer, som vi ikke viser på vores hjemmeside, så er du altid velkommen til at kontakte os på info@sanzliving.dk.

Alle priser er i danske kroner og inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. 

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Vedrørende prisfejl. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

 

BETALING

Hos Sanzliving.dk kan du betale med følgende betalingskort:

 

- Dankort 

- Visa Dankort

- Mastercard og Visa kort

- Bankoverførsel - Ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen

- Viabill - Se uddybelse af betingelserne nedenfor

- Mobile Pay - Kun efter aftale ved fx haste ordrer

- Kontant - Ved afhentning i butik

 

Vi tager IKKE gebyr for betalingskort på Sanzliving.dk.

 

Betales der med betalingkort, er du sikret mod misbrug. Vores webshop benytter SSL (Secure Socket Layer) I vores betalingssystem, dermed er du godt sikret, så du roligt kan handle på nettet. De data, du sender i forbindelse med et køb, som betales med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem.

Betalingen for en ordre trækkes altid først, når varerne afsendes fra Sanzliving.dk, og der kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

Betaling med ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du modtage dine varer først, hvorefter du skal betale din månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39,00 kr. i gebyr hver måned.

Læs mere: www.Viabill.com 

 

RETURRET / FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@sanzliving.dk eller ringe på tlf. nr: 51880504. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet:

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering, som følge af fortrydelse, sker på købers egen regning.

Sanzliving.dk returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos Sanzliving.dk.

 

RETURNERING & RISIKO

Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette glæder bl.a. for møbler.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig i ca. 600 DKK. Vi anbefaler at du kontakter os vedr. returnering, da vi højst sandsynligt kan tilbyde en billigere retur fragt.

 

Varens stand, når du sender den retur:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, medfører det en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder seneste 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddeles om din beslutning om af fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkelige har indvilget I noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal ordren / varen sendes til:

SANZLIVING.DK
Industrivej 34
7430 Ikast

 

Mrk. Returnering / "Ordre nr."

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standartfortrydelsesformular.

Bemærk venligst, at vi ikke modtager returpakker, som sendes pr. efterkrav.

 

REKLAMATION

Der ydes altid 24 måneders reklamationsret, på produkter købt hos Sanzliving.dk. De 24 måneder gælder fra den dag du har modtaget varen.

Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi gør opmærksom på at vi godt kan afvise en mangelsbeføjelse, hvis denne påfører os uforholdsmæssige omkostninger. Vi har krav på at få lov til at afhjælpe i form af reparation og ombytning først, før vi er nede i en ophævelse af handlen.  

Skulle der blive brug for at reklamere, så skal dette gøres indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget fejl eller mangler ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du som kunde måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

 

Hvis du ønsker at reklamere over et modtaget produkt, så send os venligst en mail med beskrivelse af fejlen til info@sanzliving.dk, så finder vi ud, af hvordan reklamationen skal behandles.

Skal produktet sendes retur, skal det ske til følgende adresse:

SANZLIVING.DK
Industrivej 34
7430 Ikast

 

Når du returnerer en varer, bedes du venligst beskrive fejlen samt oplyse navn og ordrenummer. Mærk pakken; Mrk. Returnering

Bemærk venligst, at vi ikke modtager returpakker, som sendes pr. efterkrav.

 

PERSONDATA POLITIK

Ved bestilling på Sanzliving.dk, skal du oplyse, navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. De nævnte oplysninger skal vi bruge, for at gennemføre din ordre. Alle oplysninger som registreres, bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Det betyder, at dine personoplysninger aldrig bliver solgt eller videregivet til tredjemand.

Personoplysningerne registreres hos Sanzliving.dk ApS.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige er Sanzliving.dk.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mail: info@sanzliving.dk.

Sanzliving.dk opbevarer som foreskrevet i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå købskontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: info@sanzliving.dk.

 

SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: Ved køb som er foretaget igennem vores showroom, hvor man har haft mulighed for at se og undersøge varen, er der ingen kontant returret, da man har haft mulighed for at se og undersøge varen. Varen kan byttes inden 14 dage, eller der kan udstedes et tilgodebevis.

Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

 

COOKIES

På Sanzliving.dk anvendes der cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for vores kunder.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

På Sanzliving.dk bruger vi ligeledes logstatistik, hvilket er et statistik-system der opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Sanzliving.dk.

 

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

GENNERELLE OPLYSNINGER

Juridisk navn: Sanzliving.dk ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. Nr: 36061197
Adresse: Industrivej 34, 7430 Ikast
E-Mailadresse: info@sanzliving.dk
Telefonnummer: 51880504
Etableringsår: 2014

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05-11-18

 

Standardfortrydelsesformular:

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Sanzliving.dk

Adresse: Industrivej 34, 7430 Ikast

E-Mailadresse: info@sanzliving.dk

Telefonnummer: 51880504

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)